Simpel gezegd, E10-brandstof is prima te gebruiken in tuinmachines, mits deze niet langer dan 3-4 weken in de machine blijft; u kunt ook de onderstaande informatie van specifieke merken raadplegen, hoewel deze over het algemeen hetzelfde is voor alle benzinemotoren. Of uw grasmaaier nu compatibel is met E5 of E10, eigenaren moeten voorzichtig zijn wanneer ze brandstof in hun tuinmachines stoppen. TUINDERS zijn gewaarschuwd geen nieuwe E10-benzine te gebruiken in hun grasmaaiers en andere apparatuur. E10 heeft gisteren E5 vervangen als standaardbenzine in het VK - maar het is niet geschikt voor alle voertuigen of tuingereedschap.
De standaard of premium benzinekwaliteit in het VK schakelde over op E10, die tot 10% hernieuwbare ethanol bevat. Zelfs als uw maaier wordt vermeld als 'compatibel met E10-', is deze mogelijk niet veilig voor problemen met de opslag van brandstof in de winter. Toonaangevende fabrikant Honda raadt het gebruik van E10 niet aan, ook al zegt hij dat de maaiermotoren E10-compatibel zijn. Het is wat er gebeurt met E10-brandstof wanneer deze lange tijd wordt opgeslagen, vooral in de winter of tijdens het natte seizoen in de tropen, wat het probleem is.
Maar als uw stroomapparatuur niet gecertificeerd is om op de E10 te werken, gebruik deze dan nooit. E10 is iets goedkoper dan normaal loodvrij en uw maaier kan er zonder onmiddellijke problemen op draaien, maar u moet nog steeds op uw hoede zijn. Ethanol heeft een voorliefde voor water en wanneer E10-brandstof in de brandstoftank van de maaier achterblijft of gedurende langere tijd in een brandstofblik wordt opgeslagen, vooral tijdens de nattere en koudere wintermaanden, kan het gemakkelijk vocht uit de atmosfeer opnemen. Water dat in brandstof komt, heeft twee zeer slechte resultaten.
Men denkt dat de benzine corrosiever zou kunnen zijn voor grasmaaiers dan auto's, omdat mensen tuinmachines vaak tussen de toepassingen laten zitten. Hier is een blik op de vraag of benzinemaaiers en andere tuinmachines die afhankelijk zijn van brandstof op E10 kunnen werken - en of het veilig is om te mengen. Als het echter gaat om tuingereedschap en -machines, zijn veel van de oudere benzinemotoren niet uitgerust om te gaan met de nieuwe standaard E10-brandstof. De meeste nieuwe kleine motoren die na het jaar 2000 zijn gebouwd, gemonteerd op tuinmachines, generatoren en bouwmachines, zullen op de E10-brandstof draaien, maar fabrikanten bevelen aan dat de nieuwe standaard E10-brandstof niet langer dan „30 dagen” in het brandstofsysteem van een motor wordt opgeslagen of achtergelaten zonder brandstofstabilisator en de E5 super loodvrij wordt „90 dagen zonder brandstofstabilisator” niet opgeslagen of achtergelaten in het brandstofsysteem van een motor.
Gespecialiseerd in alle aspecten van tuinmachines, waaronder tuintractoren, grasmaaiers, kettingzagen en robotmaaiers. Een technisch specialist, Greg Carter, waarschuwde voor het gebruik van E10 in grasmaaiers en raadde aan om alleen de 'super loodvrije' voor tuingereedschap te kopen. Om uw tuinmachines op benzine optimaal te laten werken en problemen met ethanol te voorkomen, kunt u de volgende items gebruiken:. Als u uw tuinmachines of andere apparatuur gebruikt voor dagelijks gebruik en lange bedrijfsperioden (aannemer, bosbouw en grondonderhoud), kan E10 of E5 worden gebruikt, maar het wordt nog steeds aanbevolen door de fabrikanten om een geschikte brandstofstabilisator of oliën te gebruiken die brandstofstabilisatoren bevatten (tweetaktmachines) oliën) om uw apparatuur optimaal te laten werken en om stilstand van machines te verminderen.
Hoewel de meeste tuinmachines kleine hoeveelheden brandstof gebruiken, is het praktischer voor de machinist om hun brandstof in bulk aan te schaffen. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat het gebruik van verse brandstof die ethanol bevat, prestatieproblemen veroorzaakt met uw tuinmachines, komt het in werkelijkheid zeer zelden voor dat er altijd verse brandstof wordt gebruikt. Dit heeft jarenlang problemen veroorzaakt voor veel gebruikers van kleine motoren in tuinmachines, persoonlijk transport en scheepsmotoren. Ethanoleffecten in tuinmachines zijn niets nieuws en zelfs het 5% ethanolgehalte heeft de afgelopen jaren problemen veroorzaakt omdat de ethanol in de brandstof oud wordt (zoals melk), maar de stijging van 10% van het ethanolgehalte in loodvrije pompbrandstof kan ervoor zorgen dat de effecten van loodvrije brandstof die muf wordt toenemen en veroorzaken de schade die toeneemt aan brandstofleidingen en carburateurcomponenten zoals rubberen pakkingen, diafragma's en ethanolafzettingen zullen de stralen in de carburateur blokkeren.
Sommige fabrikanten van tuingereedschap met kleine motoren raden aan om premium loodvrij te gebruiken, omdat dit de afzettingen in de verbrandingskamer in sommige motoren kan vergroten. Helaas zijn de meeste fabrikanten van tuingereedschap met kleine motoren niet echt behulpzaam bij de kwestie van wat de beste brandstof is om te gebruiken als normaal loodvrij niet beschikbaar is. .